I tu què en penses?

Blog d'actualitat amb comentaris personals sobre la informació que publiquen els mitjans de comunicació...

lunes, mayo 28, 2007

Guanyadora: l'abstenció

Les eleccions municipals de Barcelona han vingut marcades per una fortísima abstenció, superant el rècord d e1979. Aquest 2007 nomès un 53% del cens ha acudit a les urnes per escollir als governants de la ciutat. Em pregunto la raó principal que causa aquest comportament tan legítim de tot ciutadà de no posicionar-se ni donar cap senyal per posar el seu granet de sorra en el que anomenem "democràcia".
Es cert, que amb prou feines els pensionistes arriven a final de mes, i els joves sembla que mai no tindrem una casa de propietat o un contracte de treball digne, les escoles públiques i la sanitat de l'estat cauen en picat, la immigració es descontrola,etc. Aquestes i mil històries més es viuen cada dia pels home si dones que vivim a la ciutat, i la premsa ho publica, i els polítics diuem trobar moltes solucions possibles,...ajudes econòmiques, canvi de lleis, enduriment de penes, inversió en tal.
On van a parar tots els bons propòsits? On m'espera el pis de protecció oficial?Fins quan parlarem de mileurisme? Tinc massa preguntes que la campanya electoral no em va resoldre, i si cap dels candidats es preocupa per mi, que carai m'he de preocupar jo d'ells. Total, no hi vindrà del meu vot que guanyi un o altre, no?
Si tots pensem el mateix resulta que un 48% de la població no vota, perquè ja hi està bé que la resta triin per ell, però si el Govern no funciona si que sabrà queixar-se i dir que no ho fan bé. Potser amb un vot més, el teu, haguessin canviat les coses; potser no, mai ho sabrem.
No vull semblar pro-vot, però la veritat es que m'agradaria saber el resultat que hagués sortit si el 100% dels barcelonins haguessin anant a votar, mera curiositat.
Felicitats Hereu, felicitats triparit per la reedició, i felicitats CIU pels nous regidors,...Per als ciutadans suposo que tot continuarà com sempre, aquí no ens agraden els canvis radicals, així que ha aguantar les baralles superficials i polèmiques que tan agraden a la política del nostre país i que a més serveixen per tapar sots i desviar els 'problemillas' que van sorgint de tant en tant.